Oficina Antifrau
de Catalunya
Seu electrònica
L’Oficina Antifrau de Catalunya crea el seu canal intern de comunicacions amb la voluntat de rebre comunicacions sobre indicis d’infraccions de la normativa o conductes contràries al codi ètic produïdes en el si d’Antifrau o de les persones que s’hi relacionen i d’aquesta manera contribuir a la construcció d’una cultura ètica de la institució. Així, el canal intern de l’Oficina Antifrau, esdevé el canal mitjançant el qual es poden comunicar de forma anònima i segura infraccions normatives o del Codi ètic i de conducta del personal al servei d’Antifrau o de terceres persones que s’hi relacionin.
Amb la posada en marxa d’aquest canal de comunicació, totes les persones que treballen a l’Oficina Antifrau o s’hi relacionen en un context laboral o professional, de forma estable o temporal, poden informar en cas d’indicis d’infraccions o conductes contràries a l’interès públic. Per tant, també pot informar qualsevol persona que desenvolupi alguna funció o tasca en nom de l’Oficina Antifrau, en virtut d’un contracte, un conveni, una designa o qualsevol altre instrument legal adient. La informació aportada serà estudiada i es continuarà indagant amb total reserva i confidencialitat, amb el doble objectiu de protegir la persona alertadora de qualsevol represàlia potencial i no malmetre la reputació de les persones afectades fins que les indagacions dutes a terme permetin esclarir els fets.
Es tracta d’un canal intern de comunicacions per alertar, de forma anònima i segura, d’infraccions de la normativa o de conductes contràries al Codi ètic que ja s’han comès, d’altres que no s’han materialitzat però que molt probablement ho facin, d’actes o omissions que la persona tingui motius raonables per considerar infraccions o bé d’intents d’ocultar infraccions. La promptitud en l’alerta ha de permetre reconduir les conductes impròpies detectades, revisar les decisions i els actes administratius afectats per les infraccions que s’hagin comès i exigir responsabilitats.
Heu de presentar la vostra comunicació seguint l’enllaç que trobareu en el botó al final d’aquest text. Un cop us trobeu en el Canal intern d’alertes i inicieu el tràmit de comunicació haureu d’escriure una breu descripció dels fets. Podeu aportar fitxers tot i que no es requereix que s’aportin proves concloents si es plantegen dubtes raonables o sospites fonamentades.
Un cop presentada la comunicació, obtindreu un acusament de recepció de la tramesa que incorpora un codi alfanumèric d'accés a un canal de comunicació de caràcter confidencial. El codi és l’única manera d’accedir a aquest canal i mantenir la col·laboració amb qui el gestiona en la comprovació dels fets i conèixer l'estat de tramitació de la comunicació.